Практичний психолог в закладі дошкільної освіти

Сьогодні слово «психолог» часто лунає з засобів масової інформації, на різних конференціях та зібраннях, просто з вуст перехожих людей. Здається, що слово «психолог» стало кличем моди сьогодення. Доводиться чути про всезростаючу роль психолога в суспільстві, важливість даної професії та багато іншого. Однак перш за все слід розібратись, хто такий психолог. Психолог – це фахівець, предметом професійної діяльності якого є психіка людини, її внутрішній світ, переживання, емоції та цілий ряд аспектів, що стосуються психологічної сфери життя людини.

Основні функції психолога в дитячому дошкільному закладі пов’язані з охороною фізичного та психічного здоров’я дитини, із створенням умов, які сприяють їх емоційному благополуччю і забезпечують вільний та ефективний розвиток здібностей кожної дитини. Реалізація цих функцій пов’язана із співпрацею психолога як з дитиною, так і з її батьками та педагогами ДНЗ.

Практичний психолог в закладі освіти має на меті надання кваліфікованої психологічної допомоги з питань психічного розвитку та психологічного здоров’я дітей. Дитячий психолог у своїй діяльності спирається на професійні знання та використовує лише перевірені (надійні та безпечні) методи роботи. Кожному, хто звернувся за професійною психологічною допомогою, гарантується право конфіденційності. Будь-яке розголошення особистої інформації вважається неприпустимим.

Пріоритетні напрямки роботи практичного психолога ДНЗ

1. Розвиток емоційної сфери дітей.

2. Створення умов для успішної соціальної адаптації дітей.

3. Психологічний супровід дітей раннього віку.

4. Розвиток компонентів шкільної зрілості: розумового, мотиваційного, соціального, емоційно-вольового.

5. Психологічне забезпечення процесу адаптації дитини до умов дошкільного навчального закладу, профілактика дезадаптації.

6. Психологічна просвіта серед батьків, вихователів та інших учасників навчально-виховного процесу.

Шановні батьки! Рада бачити Вас і Ваших діток з 8-00 до 16-30.

З повагою практичний психолог закладу Козоріз Ірина Сергіївна.

Перелік нормативно-правових документів, що регламентують діяльність психологічної служби системи освіти в Україні

Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність психологічної служби системи освіти України, є основою для організації роботи практичного психолога ДНЗ, урегулюють його статус та функції у навчально-виховному процесі та забезпечують його соціально-правовий захист під час здійснення професійної діяльності.

- Конституція України;

- Деклараця прав людини;

- Конвенція про права дитини;

- Етичний кодекс психолога (прийнятий на І установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 в м. Києві);

- Кодекс законів про працю України;

- Закон України „Про освіту” 05.09.2017 № 2145-VIII (зі змінами, чинними від 19.01.2019);

- Закон України „Про дошкільну освіту” 11.07.2001 № 2628 –ІІІ (зі змінами, чинними від 05.11.2020);

- Закон України „Про соціальні послуги” 17.01.2019 № 2671-VIII;

- Закон України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” 07.12.2017 № 2229-VIII;

- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» 18.12.2018 № 2657-VIII;

- Закон України „Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю” від 21.06.2001 № 2558-III;

- Закон України „Про охорону дитинства” 26.04.2001 № 2402-III;

- постанова Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 року No 800 „Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров'ю”;

- постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі” від 22 серпня 2018 року № 658;

- наказ Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України” від 22 травня 2018 року No 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за No 885/32337;

- наказ Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти” від 16 липня 2018 року No 776;

- наказ Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами” від 02 жовтня 2018 року No 1047;

- наказ Міністерства освіти і науки України „Деякі питання реагування на Випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти” від 28 грудня 2019 року No 1646, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 03 лютого 2020 року No 111/34394;

- наказ Міністерства освіти і науки України „Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти” від 26 лютого 2020 року No 293;

· Посадова інструкція практичного психолога;

· інші нормативні і методичні матеріали Міністерства освіти і науки України, обласних та міських ланок освіти, де передбачена діяльність практичного психолога.

Кiлькiсть переглядiв: 2134

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.